Friday, April 22, 2011

NASIHAT?

Salam,
Waktu ni,detik ni,aku nak share something ngan korang. Ape bende? Ini cite pasal orang yang agak2 bodoh tapi pandai. Ramai member2 yang aku kenal,diorang pandai,tapi pemalas. Camne bangsa kita mahu maju? Ingatlah kata-kata pepatah,melayu mudah lupa. Bukan nak kutuk kaum sendiri,tapi,itulah kenyataannya. Pandai tapi malas. Camne nak berjaya?

Itulah,kalau nasihat,dengar,tapi tak buat. Kadang-kadang ada jugak yang tak makan nasihat. Apa yang diorang tahu,makan nasi je. Aihh..ape nak jadi ni. Kena lah sedar dari sekarang,kalau tak sedar dari sekarang,bila lagi nak sedar? Aku nasihat ni pun untuk diri sendiri jugak. 

Yang penting sekarang ni,kena2 lah rajin dan berterusan belajar. Ini tidak,asyik enjoy aje. Enjoy pun agak2 lah. Lepas SPM kan boleh. Ini sebelum SPM,enjoy macam lepas abeh SPM,padahal SPM pun belum ambik lagi daa..naik heran aku.


Kesimpulan yang bersimpulnya,korang dan aku kena sedar,yang kita semua ni kena jadi rajin. Kalau tak rajin,camne nak berjaya? Orang boleh bagi 1001 alasan untuk tutup kesalahan diri,tapi,nak 1001 cara untuk berjaya,susah nak ikhtiar.


SEKIAN.

No comments:

Post a Comment