Tuesday, May 3, 2011

Money,Love Or Respect?

Aku sebenarnya tak tahu nak pilih yang mana. Antara duit,cinta dan penghormatan,mana lagi penting? Bagi aku,semua tu penting. Tapi,mesti ada keutamaan,maksud aku,mana yang paling penting? Aku pun keliru mana satu yang aku nak pilih. Katakan...

Kalau aku pilih duit. Duit memang susah nak cari,tapi senang nak habiskan. Tak tahu lah kenapa. Bila time sesak,mulalah nak pinjam duit kat orang. Kadang2 bila aku fikir balik,patutnya aku ni berjimat. Bukannya asyik dok membazir je.. Aishh..sedih pulak aku bila fikir yang aku ni selalu ada masalah kewangan. Yela,aku teringin jugak nak gaya hidup orang mewah. Boleh beli macam2. Duit tak pernah habis..tapi,apakan daya,itu cuma angan2 je.

RESPECT. Aku nak orang hormat aku. Kadang2,ada jugak budak2 yang kurang ajar dengan aku,umur baru setahun jagung,dah pandai kurang ajar. Memang budak tu nak kena ajar laa. Itulah,teringin jugak aku nak orang hormat aku. Ini cakap dengan aku tak beradab. Tapi,biadap! Bahalol betol! Ape laa. Haha..aku rasa kalau orang nak hormat aku,memang takkan laa.. sebab? Aku pun tak tahu..haha

Cinta? Aku tak nak komen pasal cinta. Banyak kali kecewa baii...bengang saja! Orang kata,jodoh tak dikejar,akan datang sendiri. Tapi,kalau dah tunggu,tak dapat,nak wat hape? Kan? Kan? Baru2 ni,aku dikecewakan lagi! Aiyaa...sedih laa!

So,aku rasa,aku memang keliru nak pilih mana satu. Semua penting. Emm..pilih semua jela!

No comments:

Post a Comment